Opvangtijden.
Gezien de vraag van vele ouders zijn de opvangtijden verruimd naar 7u30 tot 18u.
Hoeveelheid kampen
Voor een actuele programma, kijk op de beginpagina.
Mogelijkheid om afzonderlijke dagen in te schrijven i.p.v. een volledige week.
Gezien de aanpak en de groepsdynamica zet de HOP Club hier in eerste instantie niet op in.
Grootte van de groepen
De HOP Club richt op een groepsgrootte van 10 HOP’ers per Ohana (HOP Club begeleider)
Fiscaal attest voor de belastingen
Via de gemeente is de HOP Club bezig met een erkenning als welzijnsvereniging. Zodra de erkenning rond is, kan de HOP Club fiscale attesten uitschrijven. De HOP Club voorziet in 2019 attesten te kunnen uitschrijven.
Organisatie
Een reminder op voorhand sturen.
Het HOP Club team stuurt ten laatste twee dagen voor aanvang van een nieuw kamp per e-mail een reminder met de nodige gegevens over het kamp. U kunt uiteraard altijd contact opnemen, mocht u vragen hebben.
Contactgegevens van de Ohana’s.
Het HOP Club team geeft bij aanvang van het kamp de contactgegevens aan de ouders.
Foto’s van de HOP’er doorsturen.
Aan het doorsturen van foto’s zijn wettelijke verplichtingen gebonden gezien de wetten op privacy (GDPR). Het HOP Club team is aan het kijken hoe foto’s veilig en eenduidig bij ouders terecht kan komen. De Ohana’s kunnen aangeven hoe ver de HOP Club hierin staat.
Eten en drinken
De HOP Club ontzorgt (werkende) ouders. Hierbij moet u ’s morgens niets voorbereiden voor het kamp. Voor de warme maaltijden, tussendoortjes en drankjes blijft het HOP Club team zorgen. Hierin probeert de HOP Club een verantwoorde keuze te maken. Zo zijn en blijven fruit en groenten een vast onderdeel.
Gepersonaliseerde aanpak
Het HOP Club team laat nu de keuze uit verschillende activiteiten toegespitst op de 7 talenten van de HOP’er toe. In de toekomst wil de HOP Club per HOP’er een gepersonaliseerd activiteitenprogramma samenstellen. Dit is momenteel in ontwikkeling. De Ohana’s kunnen aangeven hoe ver de HOP Club hierin staat.
De ervaringen van HOP’ers
De drukte van het programma.
Het HOP Club team probeert er steeds op te letten dat de HOP’ers genoeg uitdaging krijgen en tegelijkertijd alle ruimte om hun eigen talenten te ontdekken in alle rust. Dit is voor het HOP Club team een ontzettende uitdaging. Deze balans wordt dagelijks in de gaten gehouden. Zo wordt het programma binnen eenzelfde kamp uitgebreid of versimpeld wanneer dat nodig blijkt te zijn.
Meehelpen in de organisatie zoals afwas
Er zijn HOP’ers die graag willen helpen zoals de afwas doen. Omdat het HOP Club team iedereen graag in zijn talenten wil stimuleren, is er een rolverdeling opgesteld. Hierdoor kunnen de HOP’ers die bijvoorbeeld graag afwassen meehelpen.
Buiten spelen
Tijdens het kamp wordt er gezorgd voor een binnenzaal en een buitenlocatie. Op deze mogelijkheid is de locatie gekozen en dat wordt zeker behouden. Niet enkel voor de ‘beweeg’spelen maar voor alle spelen is het gezond om in de natuur te zijn.
Een afsluitmoment van het kamp
Voor zowel ouders als HOP’ers is een afsluitmoment van een kampweek fijn. De HOP Club voorziet een toonmoment dat rekening houdt met de wensen van de kinderen.